ייצוג עובדים בהליכי פירוק

ייצוג עובדים בהליכי פירוק

מקסום זכויות העובד תוך קבלת סכום מירבי מהמוסד לביטוח לאומי

ייצוג עובדים בהליכי פירוק על ידי עורך דין שהוא גם רואה חשבון מהווה יתרון משמעותי עצום 

בעבודה אל מול ביטוח לאומי בדרך למימוש הזכויות. עו"ד שמשון מרון מוכר היטב לאנשי יחידת 

הפש"ר במוסד לביטוח לאומי – אותה יחידה שבמסגרתה נבדקות ומשולמות כל התביעות.

מהניסיון רב השנים של עו"ד מרון בתחום, עולה כי לא אחת עובדים זכו לקבל סכומים גבוהים משמעותית מסכומים שסברו שהחברה חייבת להם. מכאן היתרון והחשיבות הרבה בייצוג העובדים בהליך הפירוק המבוקש על ידם ע"י מי שהינו עו"ד שהוא גם רו"ח ומאחוריו מאות הצלחות בהשבת הכספים המגיעים לעובד.

ייצוג זכויות עובדים בהליכי פירוק – כדאי שעורך הדין שלכם יתמחה גם במספרים

עובדים לא תמיד מודעים לעובדה הזאת ולא אחת בוחרים עורך דין על פי גובה שכר הטרחה או יותר מזה, פונים לעו"ד שהוא "חבר", או אפילו "חבר של חבר". במקרה של תביעת פירוק, בחירה לא נכונה עלולה לגרום להפסד של עשרות ומאות אלפי שקלים.

לעו"ד מרון ניסיון עשיר בייצוג עובדים בחדלות פירעון, לרבות במסגרת הליכי הקפאת הליכים, פירוק ומכירת חברות כמו גם ייצוג עובדים לצורך מימוש זכויותיהם על פי חוק הביטוח הלאומי. המשרד מטפל בליווי עובדים בהגשת הבקשה לפירוק החברה ובהגשת תביעות חוב לשם קבלת גמלת שכר עבודה ופיצוי פיטורים מהמוסד לביטוח לאומי. 

לעו"ד מרון ניסיון רב במסגרת תפקידיו כמפרק ונאמן מטעם בתי המשפט בבדיקת והכרעת תביעות חוב שהוגשו ע"י עובדים של חברות בפירוק וחייבים בפשיטת רגל.

 

זכויות, ייצוג והגשת תביעות חוב לתשלום

הגשת תביעת חוב בהליכי פירוק הינה מיומנות הדורשת הן ידע חשבונאי והבנה בנושאי חשבות שכר והן ידע משפטי. לעו"ד (רו"ח) שמשון מרון יתרון משמעותי בכישוריו הכפולים בעת הטיפול בייצוג עובדים בנושא זכויות עובדים בפירוק והשגת הסכומים המרביים עבורם. במהלך שנות פעילותו טיפל עו"ד (רו"ח) מרון במאות רבות של תביעות חוב עובדים למיצוי מרבי של זכויות עובדים בפירוק באין ספור של הליכי פירוק. 

אם במסגרת מינוי כמנהל מיוחד לבדיקת תביעות חוב עובדים במינוי ביהמ"ש אם במסגרת תפקידו כמפרק חברות ואם כבא כוח העובדים לשמירת זכויותיהם בהליכי פירוק. בכל מקרה מומלץ תמיד למספר עובדים להתאגד כקבוצה לצורך הגשת בקשת הפירוק, בדרך זו אף חוסכים משמעותית בהוצאות (הליך הגשת הפירוק) באופן שאלה מתחלקים בין כלל המבקשים וגם מחזקים את טענות הקבוצה בדיון בפני בית המשפט הדן בבקשת הפירוק. 

תביעות חוב העובדים במסגרת זו נבדקות ומשולמות ישירות ע"י יח' הפש"ר של המוסד לביטוח לאומי. עו"ד (רו"ח) מרון מוכר היטב לאנשי יח' הפש"ר במוסד לביטוח לאומי. בשל מומחיותו בעניין זה, קיבלו עובדים רבים סכומים אשר הגיעו כדי כפל הסכום לו ציפו. 

כדאי לדעת: הכשרתו של עו"ד שמשון מרון גם בתחום ראיית חשבון ונסיונו בעבודה מול ביטוח לאומי מהווה יתרון אדיר ללקוחות ומאפשרת לו לזכות אותם בסכומים המקסימליים על פי חוק.

תביעות חוב עובדים בהליכי חדלות פרעון ופירוק חברות

עובד זכאי לתשלום חוב שכר ופיצויים בהליכי פירוק (ו/או פשיטת רגל) גם אם אין בקופת הפירוק ולו פרוטה. הדבר מתאפשר במסגרת הגשת תביעת חוב למפרק – תביעה המשולמת במסגרת חוק הביטוח הלאומי (פרק ח לחוק) והמכונה גמלת עובדים בפש"ר.  

עובד שכיר אשר נגד מעבידו ניתן צו פשיטת רגל או פירוק (ע"י בית משפט), זכאי לגמלה אשר תשולם ע"י הביטוח הלאומי עד לסכום מרבי של 112,424 ש"ח שכר ופיצויים 114,452 ש"ח (בתוקף מיום  1.1.20  – התקרה מתעדכנת מידי שנה ) ובנוסף לסכום של 17,608 ₪ חובות בגין תשלומים לקופות גמל/פנסיה/השתלמות.  סכומי הגימלה במסגרת זו כוללים את הסכומים האלה:

  • סכומי שכר העבודה המגיעים ועובד ושלא שולמו על ידי המעביד. בכלל זה, שעות נוספות שלא שולמו נסיעות, הבראה ימי חופשה וביגוד.
  • סכום פיצויי הפיטורין שאין להם כיסוי בקופת גמל או ביטוח מנהלים.
  • סכומי הפרשות לביטוח קיצבה שהיה על המעסיק להפריש מכח הסכמי עבודה קיבוציים עליהם חל צו הרחבה (כולל קרנות השתלמות)  כאשר בפועל אלה לא הופרשו ו/או אף לא נפתח חשבון ע"ש העובד.

לסכום הגמלה יתווספו הפרשי הצמדה מיום היווצרות החוב עד יום התשלום בפועל על ידי הביטוח הלאומי. הסכום הכללי של הגמלה שתשולם לא יעלה על סכומי התקרה המרבית הרשום לעיל

יש לזכור שרק סכומים אשר אושרו ע"י המפרק / נאמן לאחר בדיקת תביעת החוב ישולמו ע"י המוסד לביטוח לאומי.

שירותים נוספים

שירותי נוטריון

שירותי נוטריון עורך דין שמשון מרון משמש נוטריון מוסמך, המציע שירותים נוטריוניים שונים כדוגמת: יפויי כוח נוטריוניים מכל הסוגים, אימותי חתימה מול נוטריון,תצהירים נוטריוניים, עריכת

קרא עוד »

הערכת שווי חברה

הערכת שווי חברה לצרכי מכירה, מיזוג או כינוס עו"ד ורו"ח שמשון מרון, הינו גם בעל תואר בכלכלה ומאחוריו נסיון רב בביצוע הערכות שווי חברה. בנוסף,

קרא עוד »

בוררות וגישור

בוררות וגישור בוררות עסקית בראייה משפטית וכלכלית עו"ד ורו"ח שמשון מרון הינו בורר ותיק ומנוסה, העושה שימוש רב בכישוריו הן כעו"ד, הן כרו"ח וכלכלן והן

קרא עוד »
דילוג לתוכן